Intelligent chatbot og IVR

Kundeselvbetjening

91% af jeres kunder foretrækker selvbetjening

Ved at implementere en selvbetjeningsfunktion i virksomheden kan I frigøre jeres agenter for 25-50% af alle indgående interaktioner. På den måde kan kunderne selv via selvbetjening finde de svar, de søger og handle derefter – og dermed undgå at ringe til jer.

Det frigør tid, så jeres kundeservicemedarbejdere kan håndtere de komplekse interaktioner mere effektivt, hvilket skaber langt bedre kundeoplevelser, da I rent faktisk giver kunderne det, de har brug for.

I har mulighed for at implementere flere slags selvbetjeningsfunktioner. Måske har I brug for omfattende og informationsrige hjemmesider, FAQ-sider, fora eller brugergrupper. Eller hvad med at implementere chatbots eller virtuelle assistenter? På siden her stiller vi skarpt på sidstnævnte og gør jer klogere på chatbotten og den virtuelle assistent.

Lad os kigge nærmere på, hvad intelligente chatbots kan gøre for jeres virksomhed.

Hvad betyder kundeselvbetjening?

Kundeselvbetjening er en applikation, der integreres i både RPA- og RDA-delen af jeres business process automations. Selvbetjening giver jeres kunder mulighed for selv at finde løsningerne online. Dermed minimeres de indgående interaktioner mellem kundeservicemedarbejderne og jeres kunder.

Chatbot som selvbetjening

Vælger I at integrere en chatbot i jeres virksomhed, og er den sat op, så den performer så optimalt som muligt, vil den have stor, positiv indvirkning på jeres forretning. En chatbot kan holde jeres kundeservicecenter eller callcenter kørende 24/7 og yde support, når som helst, kunden har brug for det.

Selvom en chatbot, der er fuldt integreret i jeres RDA- og RPA-system, er utrolig intelligent og kan besvare størstedelen af de indgående henvendelser, er det til tider nødvendigt, at en af jeres agenter tager over og håndterer de mere komplekse sager. Det er heldigvis ikke et problem. Den chatbot, vi leverer, kommunikerer nemlig med alle de andre systemer, der er integreret i kundeservicecentret eller callcentret. På den måde får agenten nemt de nødvendige oplysninger, når henvendelsen går fra bot til menneske.

Virtuel kundeassistent via opkald (IVR)

Forestil jer en opkaldskø, der strækker sig meget længere end kundernes tålmodighed. Hvis I ikke tilbyder kunderne i køen en alternativ supportløsning, mister I dem ganske enkelt under ventetiden. Det giver kunden en dårlig oplevelse og fører til utilfredshed – og sandsynligheden for, at kunden nogensinde køber fra jer igen, falder markant.

Vi kan hjælpe jer med at undgå problemer som disse. Den virtuelle kundeassistent hjælper jeres kundeservicecenter eller callcenter i travle tider – eller hele tiden. Den er med til at gøre jeres kunder glade, fordi de får den hjælp, de har brug for.

Når køen bliver længere og længere, får kunderne et tilbud om selvbetjening fra en virtuel kundeassistent, der er næsten lige så dygtig som en kundeservice- eller callcenter agent. Og bliver kundens udfordring ikke løst, kan en agent ringe tilbage så hurtigt som muligt.

Kontakt os

Torbjörn Hörberg

Ekspert i kundeselvbetjening

Torbjörn er en sand ekspert i alt, hvad der har med kontakt- eller callcentre at gøre, inkl. selvbetjeningsfunktioner som chatbots og IVR.

Tag fat i Torbjörn for en uforpligtende snak ved at udfylde formularen ovenfor. Så kontakter han jer så hurtigt som muligt.

Læs mere om kundeselvbetjening